Brooklyn Bridge din New York


Podul Brooklyn ce a fost construit intre anii 1869 si 1883 face legatura intre Manhattan si cel mai populat cartier al New York-ului, Brooklyn. Podul este unul dintre cele mai celebre si frumoase atractii ale orasului New York. In momentul constructiei, Brooklyn - fondat de colonisti olandezi in secolul al 17-lea, era inca un oras de sine statator. De fapt era chiar cel mai mare oras al tarii. In 1898, la 15 ani de la inaugurarea Podului Brooklyn, cetatenii din Brooklyn au decis prin vot (unul destul de strans) sa devina cartier si parte integranta a New York-ului.

Brooklyn Bridge din New York Brooklyn Bridge din New York

Lucrarile de constructie la Brooklyn Bridge au inceput in 1869 si au durat 14 ani. La acea vreme multi oameni au considerat constructia unui pod atat de mare o uriasa prostie. In spatele ducerii la bun sfarsit a intregului proiect a stat John Roebling, un emigrant german care lucrase pentru guvernul Prusiei in constructii de drumuri si poduri. El a lansat ideea construirii unui pod peste East River dupa ce a mers cu un feribot si a sfarsit prin a ramane blocat in gheata formata pe rau. John Roebling nu a apucat sa vada constructia podului proiectat de el dusa la bun sfarsit; a murit dupa ce si-a zdrobit piciorul intr-un accident pe care l-a suferit chiar la constructia podului. El nu a fost singurul care si-a pierdut viata in timpul lucrarilor: 20 dintre cei 600 de muncitori care au lucrat la pod si-a pierdut viata. Fiul lui John Roebling, Washington Roebling, a preluat conducerea proiectului dar a suferit un accident de decompresie in urma lucrarilor la pilonii podului si se gasea pe patul de moarte in timpul inaugurarii. In acea zi, pe 24 mai 1883, aproximativ 150.000 de oameni au traversat podul.

Roebling a facut un pod extrem de solid. O retea de cabluri, dintre care cele mai groase au 28 de centimetri in diametru, este ancorata in pamant si mentine podul in picioare. Chiar daca cele mai groase cabluri (patru la numar) ar ceda, restul cablurilor ramase ar fi suficiente pentru a il sustine. Roebling chiar sustinea ca podul nu s-ar prabusi nici daca ar ramane in totalitate fara cablurile de sustinere, ci abia daca s-ar indoi putin. Insa dupa inaugurare, multi cetateni ai orasului New York nu erau convinsi ca podul este prea solid. Pentru a dovedi si celor mai sceptici ca podul este sigur, Phineas Taylor Barnum, un showman celebru al acelor vremuri, a condus o caravana formata din animale de circ, inclusiv 21 de elefanti, intr-o traversare a podului in anul 1884.

Vizualizari: 1728