O saptamana in Vancouver

Am vizitat orasul Vancouver din British Columbia, Canada la inceputul lunii decembrie 2012 si timp de o saptamana am incercat sa descoperim cat mai mult din ceea ce are el de oferit.

Vizita noastra a inceput printr-un zbor de la Bucuresti la Londra, urmat de o escala foarte lunga si apoi de un zbor si mai lung pana la Aeroportul International din Vancouver. Acesta nu este un aeroport foarte mare cum ne asteptam, dar este cochet si foarte bine organizat. Dupa ce am trecut de toate formalitatile vamale si ne-am recuperat bagajul intact, am luat repede un taxi spre hotelul unde eram cazati - Pinnacle Hotel Vancouver Harbourfront. Aici urma sa stam pentru urmatoarele 7 zile in care vom incerca sa surprindem cat mai multe din farmecul local si sa vizitam cateva din obiectivele turistice cu care intreaga regiune se mandreste. Hotelul la care ne-am cazat este unul cu un standard foarte ridicat si destul de scump insa este situat chiar in Downtown, in zona cea mai animata a orasului Vancouver si are camere cu privelisti de exceptie spre port si spre Rocky Mountains.

Muntii Stancosi vazuti din Pinnacle Hotel Vancouver Harbourfront

Are si o sala de fitness bine dotata, piscina si un jacuzzi. Piscina este aproape impracticabila pentru inotatorul inrait, insa va poate ajuta sa va deconectati dupa plimbarile lungi prin oras. In afara de aceste facilitati hotelul nu are nimic altceva inclus in pret, toate serviciile aditionale fiind contra cost – iar acest cost nu este deloc mic. Spre exemplu parcarea costa 28 de dolari pe zi, internetul 16 dolari pe zi, o cafea este 5 dolari iar o portie de clatite cu afine si sirop de artar in jur de 20 de dolari. Trebuie sa mentionam ca acestea din urma isi merita fiecare cent. In Canada la fel ca si in Statele Unite, preturile afisate nu includ taxele de aceea cam la toate preturile de pe meniuri, etichete sau cele afisate prin vitrine trebuie sa adaugati 12 procente, atat cat reprezinta taxele locale. Dolarul Canadian are o paritate de aproape 1:1 cu cel american, deci calculele sunt destul de simple.

Revenind la calatoria noastra, trebuie spus ca am ajuns la hotel in jur de ora 18:00, ora locala. Dupa un zbor epuizant si cu toata oboseala acumulata am reusit sa nu ne aruncam direct in pat. Recomandam acest lucru tuturor celor care viziteaza Vancouver sau alte orase de pe costa de vest a continentului nord-american – oricat de tentant ar fi dupa un zbor lung si obositor sa va duceti direct la somn, faceti un ultim efort si incercati sa ramaneti treji macar pana la 10 seara. Asa am procedat noi si acomodarea cu ora locala s-a realizat imediat. Asadar in seara in care am ajuns am iesit la o scurta plimbare in jurul hotelului si ne-am dus la somn abia seara tarziu.

Ce este de vazut in Vancouver?

O parte dintre cele mai importante obiective turistice din Vancouver se regasesc printre cele de mai jos

Gastown

Noi am inceput explorarea orasului Vancouver cu Gastown, un cartier cu o arhitecutra foarte pitoreasca. Acest lucru a fost oarecum inevitabil deoarece era foarte aproape de hotel. Gastown este locul unde acest oras a luat nastere deci poate este indicat sa incepeti si voi vizita in Vancouver tot din Gastown. Cartierul a fost botezat dupa “Gassy Jack Deighton, un marinar din Anglia care a venit aici in 1867 pentru a deschide primul bar din aceasta regiune. In perioada imediat urmatoare orasul a inceput sa prospere datorita comertului si a prelucrarii lemnului, ajungand astazi un oras complex si cosmopolit care poate rivaliza cu orice alt oras din lume. Gastown este astazi inscris pe o lista a locurilor cu insemnatate istorica pentru Canada si incearca sa prezinte turistilor o particica din farmecul zilelor de inceput ale orasului. Este plin de restaurante, baruri si magazine de suveniruri, reusind sa atraga o multime de turisti si localnici de-o potriva.

Ceasul cu aburi din Gastown

Cea mai mare parte a cladirilor istorice din Gastown se gasesc pe Water Street si tot aici este si toata agitatia. Printre cele mai cautate locuri de catre turisti se numara ceasul cu aburi care se afla tot pe Water Street si care este o adevarata emblema a orasului Vancouver.

Stanley Park

Canadienii iubesc multe lucruri si se si mandresc cu ele. Printre aceste lucruri se numara, siropul de artar (copac al carei frunza se afla chiar pe steagul tarii), sporturile de iarna, somonul si natura in general, fie ca este vorba de paduri, lacuri, ursi grizly sau elani, munti sau ocean, toate se afla foarte aproape de inima oricarui canadian. Si din cauza ca iubesc natura, canadienii din Vancouver se mandresc cu Stanley Park care este cel mai mare parc urban din America de Nord. Peisajele pe care le puteti vedea din Stanley Park sunt cu adevarat unice si va pot ramane intiparite in minte pentru multa vreme. De accea recomandam tuturor celor care ajung in Vancouver sa mearga si la o plimbare prin parcul Stanley. In excursia aceasta am vizitat Stanley Park de mai multe ori, in deosebi datorita faptului ca se afla foarte aproape de Downtown, zona in care se gaseste hotelul la care am fost cazati dar si datorita faptului ca de fiecare data mi-a facut placere si a adus ceva nou. Apoi, in ultima zi am avut ocazia sa alerg o tura de parc (aproximativ 10 km) la primele ore ale diminetii, chiar la timp pentru a admira rasaritul soarelui si piscurile Muntilor Stancosi care sunt probabil mereu acoperite de zapada.

Stanley Park din Vancouver

In Stanley Park exista tot felul de semne care te indeamna sa suni la un numar special daca dai peste coioti si spun ca acestia ar exista prin parc. Eu nu am dat peste nici unul insa am avut ocazia sa vad cateva veverite, un bursuc si tot felul de pasari; am vazut chiar si un pescarus care devora un crab pe care tocmai il scosese din apa.

Aquarium

Inca un motiv pentru a vizita Stanley Park este Aquariumul care se afla chiar in inima acestui parc superb. Aquariumul din Vancouver nu este cu nimic superior celor din Europa, asa ca daca ati mai vizitat altele inainte si nu aveti prea mult timp de petrecut in orasul canadian, va recomand sa il lasati pentru alta data. Pe langa exponatele obisnuite din lumea misterioasa a marilor si oceanelor, la Aquarium va puteti bucura si de diferite spectacole periodice. Spre exemplu exista o proiectie de film 4D, ce dureaza aproximativ 20 de minute sau diferite spectacole cu delfini, balene sau pinguini. Fiind sezonul sarbatorilor de iarna noi am prins un montaj din Polar Express la spectacolul de film 4D, care a fost foarte reusit. Daca doriti sa petreceti mai mult timp la Aquarium puteti prinde toate reprezentatiile speciale din ziua respectiva. Noi am stat insa aici doar ceva mai mult de o ora si jumatate si consideram ca a fost suficient.

Aquarium din Stanley Park

Lions Gate Bridge

Lions Gate Bridge nu se poate numi tocmai obiectiv turistic, fiind vizibil din multe locuri din oras. Daca dati o tura parcului Stanley, veti trece si pe sub acest pod impunator care uneste Stanley Park de North Vancouver. Noaptea, podul este luminat foarte frumos insa pentru soferi poate fi un adevarat cosmar, fiind deseori un loc in care se produc ambuteiaje.

Peak to peak: Whistler – Blackcomb

In 2010 Vancouver, a organizat Jocurile Olimpice de Iarna. Multe dintre probele olimpice s-au desfasurat intr-o statiune din afara orasului Vancouver, care este foarte apreciata si recunoscuta in randul practicantilor sporturilor de iarna. Am inchiriat o masina si am mers pana la Whistler, o statiune fermecatoare care freamata de turisti pasionati de ski si snowboarding din noiembrie si pana la sfarsitul lui mai, pentru ca mai apoi locul lor sa fie luat de pasionatii de mountain biking si hiking.

Nefiind pregatiti pentru ski am ales sa ne plimbam cu telecabina din Whistler Village pana pe Whistler Mountain si apoi din varful muntelui Whistler pana pe Blackcomb, muntele vecin. Sistemul de gondole este cel mai lung din lume, iar privelistea din telecabina suspendata la peste 1800 de metri inaltime, deasupra vaii care desparte cei doi munti, este unica. Whistler Village este un satuc de vacanta plin de hoteluri si cabane cochete care atunci cand l-am vizitat noi, era deja invaluit in atmosfera de Craciun. Pentru skiori, Whistler este cu siguranta un adevarat paradis, cu zeci de kilometri de partii de toate dificultatile si o infrastructura perfect pusa la punct.

The Lookout - Vancouver

Intre Downtown si Gastown se gaseste acest obiectiv turistic care in functie de vreme poate fi o atractie cu adevarat impresionanta. In varful unui turn din Downtown, se gaseste acest disc unde puteti urca cu un lift din sticla ce iti taie respiratia. Discul ofera o panorama de 360 de grade asupra orasului, golfului si muntilor dar si informatii despre tot ceea ce puteti vedea. Ce este interesant este ca in pretul biletului de 15 dolari fara taxe sunt incluse urcari nelimitate cu liftul. Puteti profita de acest lucru pentru a admira orasul atat ziua cat si noaptea cand toate cladirile sunt luminate. De asemenea in pretul biletului mai exista si alte avantaje, cum ar fi un bilet sau o reducere la biletul de vapor spre North Vancouver. Astfel de platforme de observatie exista in multe orase din lume insa la cea din Vancouver am remarcat cat de curate erau geamurile. Nu stim daca am avut noi noroc sau asa sunt mereu.

Capilano Suspension Bridge

Initial ne-am cam speriat cand am ajuns la Capilano. Dupa ce am platit cinci dolari pe locul de parcare am vazut ca biletul de intrare ajunge la 35 de dolari de persoana cu tot cu taxe. Acest lucru ne-a facut sa ezitam si am fost la un pas sa ne dam batuti si sa facem cale intoarsa. In cele din urma am decis sa intram si va spun de pe acum ca nu ne-a parut absolut deloc rau.

Capilano este un parc natural care pe langa parcul in sine care este de-o frumusete aparte, are trei atractii principale. Podul Suspendat, Treetop adventure si Cliffrock. Toate trei sunt deosebite si va lasam sa le descoperiti din pozele de mai jos, nu inainte de a va spune ca aici am vazut pentru prima data in libertate un vultur cu cap alb, care a zburat chiar pe sub noi in timp ce ne aflam pe Podul Suspendat.

Chinatown

Trebuie mentionat ca asiaticii sunt foarte numerosi in Vancouver, ii vezi la tot pasul si am putea spune ca sunt peste 30% din totalul populatiei. Chinatown nu este ceva deosebit insa este pitoresc ce-i drept. Poate si din cauza ca sunt chinezi peste tot in restul orasului nu am mai vazut Chinatown ca pe ceva deosebit. Pentru a ajunge din Downtown in Chinatown trebuie sa treci prin Eastside Downtown, care este cea mai rau famata zona a orasului Vancouver. Este plin de orameni fara adapost, dealeri de marijuana sau tigari de contrabanda si mai toata lumea de aici este afectata ori de droguri ori de alcool. In timpul zilei insa nu am putea spune ca este mai periculoasa decat anumite zone din tara noastra insa este de ocolit. Poate si faptul ca a trebuit sa trec prin Eastside ca sa ajung in Chinatown a constituit inca nu motiv pentru care nu am apreciat din cale-afara cartierul chinezesc din Vancouver.

In Chinatown exista si Dr. Sun Garden, o gradina cu specific asiatic care era mentionata in toate pliantele turistice si care a fost desemnata cea mai frumoasa gradina a anului 2012. Nu am vizitat-o insa si de aceea nu va pot spune mai multe despre acest obiectiv.

Unde facem shopping in Vancouver?

Pentru ca in orice calatorie turistii doresc sa faca si niscaiva cumparaturi ne-am interesat si noi pe unde se poate face shopping in Vancouver. Raspunsurile celor pe care i-am intrebat au venit aproape la unison : Robson Street si Pacific Center. Robson Street este o strada ce se intinde pe aproximativ un kilometru, cu magazine pe ambele parti care-si expun marfurile in vitrine frumos colorate. Pacific Center este un centru comercial din Downtown care se intinde pe 2-3 nivele raspandite in mai multi zgarie-nori. Trecerea intre acesti zgarie-nori se face prin pasarele sau pasaje subterane astfel ca nu parasiti niciodata mall-ul desi va deplasati intre mai multe cladiri. Preturile sunt ceva mai mari decat cele din Statele Unite si nu trebuie sa uitati ca la pretul de pe eticheta trebuie sa adaugati si taxele.

Unde mancam bine in Vancouver?

Vancouver este un etalon pentru life-style intre orasele lumii iar zona din centrul orasului abunda de baruri si restaurante care isi tenteaza potentialii clienti cu preparate dintre cele mai variate. Din multitudinea de restaurante noi recomandam Joe Fortes Sea Food & Chop House si The Keg Steakhouse and Bar. Joe Fortes este unul dintre cele mai renumite restaurante din Vancouver si se mandreste cu o multime de premii si trofee pentru preparatele sale. Asa cum sugereaza si numele, fructele de mare si pestele sunt printre preparatele cele mai cautate la acest restaurant. Aici am savurat un cocktail de fructe de mare si un somon preparat ca nicaieri in alta parte. Desi o masa este destul de greu de gasit si preturile sunt piperate, mancarea de la Joe Fortes merita pe deplin. Vrem sa mentionam si cheese cake-ul care a fost cireasa de pe tort la una dintre cele mai bune cine pe care le-am avut in Vancouver. La The Keg, restaurant ce se afla foarte aproape de Joe’s mancarurile sunt ceva mai uzuale insa servirea este ireprosabila, mancarea este extrem de buna iar prezentarea este si ea la cel mai inalt standard.

Una peste alta Vancouver este un oras interesant cu multe lucruri de vazut si vizitat, cu restaurante unde va puteti desfata papilele gustative, cu baruri si cluburi ideale pentru cei care doresc sa petreaca pana noaptea tarziu. Altfel spus este un oras care are de toate pentru toti. Nu degeaba Vancouver este printre primele orase din lume ca standard de viata si putem spune ca am inteles pe deplin de ce. Pentru toate acestea si pentru multe altele Vancouver este o destinatie turistica superba si un oras garantat de TVL.