Industria turismului va creste in 2010
Industria turistica da semne de revigorare pe plan global in
2010 dupa scaderea generalizata suferita in anul trecut. Cel putin asa arata un
studiu facut de Meridian Club, un centru de afaceri in turism unde sunt prezenti
cei mai importanti reprezentati la nivel mondial din aceasta industrie.
Industria turistica a suferit in 2009 din cauza crizei economice. Inainte de
izbucnirea crizei, se preconiza o crestere a acestei ramuri cu 4% in 2009.
Turismul mondial in 2009 a scazut in schimb in 2009 cu 3.6%. Participantii la
studiul facut de Meridian Club au raspuns in proportie de 84% ca sunt
increzatori in perspectiva de revigorare a turismului in 2010. Dintre cei
intervievati, mai bine de 60% dintre cei 659 de participanti au raspuns ca
industria turistica va aduce profituri mai mari in 2010 decat in 2009, si inca
33% au raspuns ca se asteapta la aceleasi cifre ca anul trecut. Numai 6% cred ca
2010 va duce turismul pe un trend descendent. Reprezentantul unuia dintre cei
mai importanti tour operatori la nivel mondial sustine ca 2010 va fi mai bun
decat anul trecut. Rezervarile de tip „early booking” se fac intr-un ritm alert
si intreaga industrie se pune in miscare mai bine.
Membrii Meridian Club au incredere ca firmele pe care le
reprezinta se vor descurca mult mai bine in 2010, 92% dintre acestia fiind
optimisti in aceasta privinta. 70% au raspuns ca se aspteapta ca organizatia pe
care o reprezinta se va descurca mai bine in 2010, iar 27% au spus ca
anticipeaza performantele firmelor lor cam la acelasi nivel cu 2009. Numai 3%
sunt de parere ca firma pe care o reprezinta va avea performante mai slabe in
2010 decat in anul precedent. Unii dintre reprezentatii tour opreratorilor
membrii ai Meridian Club au recunoscut ca firmele lor au investit mult mai multe
resurse si bani si se asteapta la cresteri importante in 2010 din aceasta cauza.
Managerul de marketing al Meridian Club a declarat ca rezultatele sondajului
sunt foarte imbucuratoare pentru industria turistica. Criza economica a afectat
multe domenii printre care si turismul dar se pare ca efectele sale incep sa fie
contracarate si multe agentii mari incep sa spere la profituri mai mari decat
anul trecut. Increderea consumatorilor incepe sa revina la normal si acest lucru
se vede in rezervarile facute la inceput de an. Membrii Meridian Club sunt
increzatori ca aceasta tendinta pozitiva va continua pe tot parcursul anului.
Mai multe articole din turism...
|
|
|
|